hoofding
Nieuwsbrief Departement Wijsbegeerte - juni 2020
Het Departement Wijsbegeerte wenst aan alle studenten succesvolle examens toe, en daarna een welverdiende zomervakantie.

ACTIVITEITEN

Dit academiejaar organiseert het Departement allicht geen activiteiten meer. In elk geval zijn de uitreiking van het eredoctoraat en de masterclass van emeritus professor Onora O’Neill (University of Cambridge), en the 7th annual Conference by Women in Philosophy uitgesteld tot na de zomer.

VOOR EN DOOR STUDENTEN

une quarantaine"Une quarantaine" is een tentoonstelling in de vorm van een krant. Zo'n veertig kunstenaars werkten eraan mee, onder wie filosofiestudenten Michaël Van Remoortere en Wouter Poolman en doctorandi in de kunsten Els Dietvorst en Vincent Van Meenen. Samengesteld door William Ludwig Lutgens, Kasper De Vos en Jeroen Los. Een exemplaar bestellen kan via unequarantaine.edition@gmail.com

IN DE MEDIA

Radio Letterwerk is de podcast waar je kunt kennismaken met de auteurs van uitgeverij Letterwerk. De gasten zijn jonge stemmen uit de filosofie, kunst, muziek en geschiedenis. De focus ligt op actuele thema’s, gebracht in een heldere stijl en vrij van jargon. Gastheer is uitgever, filosoof en auteur Thomas Crombez. Onder anderen Marlies De Munck en Leen Verheyen kwamen er spreken over hun Letterwerk-boek.

Alumnus Wim Verbeeck schreef een opiniestuk voor Knack.

Op 18 april stond er een interview met Willem Lemmens in DS weekend.

Bence Nanay’s boek Aesthetics: a very short introduction (OUP 2019) is nu ook als audioboek te beluisteren (‘free trial’).

Vragen? Opmerkingen? Voorstellen?
Mail naar
Katrien.Schaubroeck@uantwerpen.be

Bekijk de nieuwsbrief hier
online.

Uitschrijven?

Als u deze nieuwsbrief niet meer wil ontvangen, kunt u hier uitschrijven.
footer